Challenges of Food Security in Somalia

22/01/2020
Sede:
Trieste

Relatore: prof. Hassan Osman Ga'al - Dean of the Faculty of Economics, Somali National University

Abstract:

The seminar  presented by prof. Ga’al is inserted into the ‘Somali National University’ project (UNS - Università Nazionale Somala), a bilateral agreement between Italy and Somalia for the improvement of the University in Mogadishu, fostering the cooperation and the exchange of scholars and students. At present four students from Somalia are attending postgraduate degrees from the Department of Economics, Business, Mathematics and Statistics. The seminar on the “Challenges of Food Security in Somalia” is an opportunity to gain a better knowledge and awareness of the general economic and social situation in Somalia, with particular reference to the issues related to food - production, distribution and consumption - and the expectations and future development, in view of the ongoing cooperation between the academic institutions of Italy and Somalia.

-----

Il seminario presentato dal prof. Ga’al è inserito nell’ambito del programma di cooperazione bilaterale fra Italia e Somalia destinato al supporto e allo sviluppo dell’Università Nazionale Somala (UNS), volto alla cooperazione e allo scambio di docenti e studenti. Al momento, il DEAMS – Dipartimento di Scienze Economiche, Aziendali, Matematiche e Statistiche “Bruno De Finetti” sta ospitando quattro studenti neolaureati presso l’Università a Mogadiscio alla frequenza dei corsi  magistrali a contenuto economico. Il seminario su “Challenges of Food Security in Somalia” (Sfide della sicurezza alimentare in Somalia) è un’opportunità per acquisire una migliore conoscenza e consapevolezza della situazione economica e sociale generale della Somalia, con particolare riferimento ai problemi legati al cibo (in termini di produzione, distribuzione e consumo) e le aspettative di sviluppo futuro, alla luce della cooperazione in corso tra le istituzioni accademiche di Italia e Somalia.

DEAMS - Via Tigor, 22 - III piano, Aula 3

Promotore: