International Marketing (2009-2010)

Academic Year of the Course: 
2009-2010
Course: 
EC015
International Marketing
Teaching staff: 
Donata Vianelli
Course Outlines: 
The aim of the course is to introduce the basic concepts of international marketing: analysis and segmentation of foreign markets, international positioning and marketing strategies, marketing mix in an international context.
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Il corso, basato sui principi e sulle logiche sviluppate nel corso base di Economia e gestione delle imprese, presenta strette connessioni con il corso di Marketing. Per gli studenti della Facoltà  di Economia è propedeutico il corso di "Economia Aziendale".
Contents: 
Introduzione al marketing internazionale L'impresa e il marketing internazionale L'analisi dei mercati internazionali (definizione del potenziale di mercato, analisi della domanda e analisi della concorrenza) La segmentazione internazionale e il posizionamento Il marketing mix: - Prodotto e brand nei mercati esteri - La gestione della distribuzione internazionale - Strategie e politiche di prezzo - Scelte di comunicazione internazionale
Recommended Texts: 
Silvestrelli (2009), International Marketing Mix, Esculapio,Bologna.* *For the students who wish to study an english manual (in alternative to the Italian textbook), the text is: Hollensen S. (2004), Global Marketing: a decision oriented approach, Prentice Hall (chapters 3, 12, 13 and the entire Part III excluded).Readings and teaching material provided during the lessons.
Last update: 12-11-2013 - 16:28