Marketing (1999-2000)

Academic Year of the Course: 
1999-2000
Course: 
20167
Marketing
Teaching staff: 
Claudio Sambri
Course Outlines: 
The aim of the course is to introduce the basic concepts of marketing and marketing research. In the first part of the course, particular attention is paid to consumer behaviour, market analysis and target marketing. In the second one, marketing mix strategies are analyzed. Finally, we discuss the importance of the marketing information system in modern organizations
Contents: 
Rappresentando un approfondimento delle tematiche gestionali, il corso si inserisce nel quadro delle materie economico-aziendali, ma nel contempo talvolta si avvale, seppur in una logica manageriale, di concetti propri di altre discipline quali l’economia, il diritto, la psicologia e la sociologia.
Recommended Texts: 
Philip Kotler, Walter G. Scott Marketing Management (settima edizione) ISEDI – Milano – 1999Claudio Sambri Processi informativi di marketing – Aspetti strutturali e gestionali Giappichelli Ed. – Torino – 1992Teaching materials by Claudio Sambri
Last update: 12-11-2013 - 13:28