International Marketing (2007-2008)

Academic Year of the Course: 
2007-2008
Course: 
EC015
International Marketing
Teaching staff: 
Donata Vianelli
Course Outlines: 
The aim of the course is to introduce the basic concepts of international marketing: analysis and segmentation of foreign markets, international positioning and marketing strategies, marketing mix in an international context.
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Il corso, basato sui principi e sulle logiche sviluppate nel corso base di “Economia e gestione delle imprese”, presenta strette connessioni con il corso di “Marketing”. Per gli studenti della Facoltà di Economia è propedeutico il corso di "Economia Aziendale".
Contents: 
Il corso si propone di fornire allo studente gli elementi fondamentali per la comprensione dei principali concetti e strumenti del marketing applicati in un ambiente internazionale. Obiettivo finale del corso è pertanto quello di fornire le conoscenze per affrontare una ricerca di mercato a livello internazionale e sviluppare un piano di marketing internazionale per l'entrata in un mercato estero.
Recommended Texts: 
Silvestrelli (2006), Marketing internazionale, Clua Edizioni, Ancona (chapter 2 excluded).* *For the students who wish to study an english manual (in alternative to the Italian textbook), the text is: Hollensen S. (2004), Global Marketing: a decision oriented approach, Prentice Hall (chapters 3, 12, 13 and the entire Part III excluded).Readings and teaching material provided during the lessons.
Last update: 12-11-2013 - 16:19