Management Of International Enterprises (2007-2008)

Academic Year of the Course: 
2007-2008
Course: 
EC240
Management Of International Enterprises
Teaching staff: 
Donata Vianelli
Course Outlines: 
The aim of the course is to analyze the main phases of the internationalization process of the firm. Alternative decisions related to production, organization, human resources and international marketing will be considered in an international context.
Link other Courses: 
Il corso si inserisce nel quadro delle tematiche economico aziendali analizzate in un contesto internazionale e, date le sue caratteristiche, si integra con le tematiche dell’economia e gestione delle imprese, del marketing internazionale e dell’organizzazione aziendale.
Contents: 
Il corso analizza le fasi principali del processo di internazionalizzazione dell’impresa, focalizzandosi in particolare sulle scelte relative alla produzione, all’organizzazione, alle risorse umane e al marketing.
Recommended Texts: 
Silvestrelli (2006), Marketing internazionale, Clua Edizioni, Ancona: chapter 2. For the students who wish to study an english manual (in alternative to the Italian textbook), the text is: Hollensen S. (2004), Global Marketing: a decision oriented approach, Prentice Hall: chapters 3, 9, 10 e 11. Readings provided during the lessons
Last update: 12-11-2013 - 16:19