Marketing Communication (2008-2009)

Academic Year of the Course: 
2008-2009
Course: 
EC261
Marketing Communication
Teaching staff: 
Donata Vianelli
Course Outlines: 
The course is focused on the main aspects of marketing and istitutional communication of the company. In the first part the marketing plan will be analyzed with a focus on marketing communication. In the second part all the communication decisions will be deeply analyzed, both from a strategical and operative point of view.
Contents: 
- Introduzione al concetto di comunicazione - Il ruolo e la gestione della marca - Il prodotto e il suo ruolo nella comunicazione - Il posizionamento dell¡¦impresa e della marca - La comunicazione integrata La strategia di comunicazione - Il budget di comunicazione - Gli strumenti di comunicazione - I media - La pianificazione e la gestione di una campagna pubblicitaria - Le agenzie pubblicitarie e il sistema di comunicazione - La comunicazione in Italia - La comunicazione internazionale - Case histories
Recommended Texts: 
Collesei U., Ravà V. (2004), La comunicazione d¡¦Azienda, ISEDI, TorinoSlides and readings of the course
Last update: 12-11-2013 - 16:25