Seminario: Google data analysis for Marketing Research. How to use Google Trends and AdWords

Tipologia evento: 
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Data evento
Data inizio evento: 
25/01/2017 - 15:00
Data fine evento: 
25/01/2017 - 17:00
Data pubblicazione evento
Pubblicato il: 
19/01/2017
Sede: 
Trieste

Abstract: Google search engine provides extensive data on keyword usage trends. We will use Google tools (Adwords and Trends) for the research on US wine consumers of Italian, French and Spanish wines.  We will see how to analyze and categorize these data in order to improve international visibility and competitiveness of European firms.

Luogo: 

DEAMS, Sala Atti, I piano, Via dell'Università n. 1, Trieste

Promotore: 

DEAMS, Dipartimento di Scienze Economiche, Aziendali, Matematiche e Statistiche

Informazioni: 

Relatore: Prof. Carlos Gonzalo Penela, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, Spain

Contatti: 
Segreteria amministrativa DEAMS
Ultimo aggiornamento: 19-01-2017 - 15:24
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